Co vše musí operátoři zvládnout? Třeba žádost na linku naděje Ježíše Krista

Netopýr v bytě a zlý sen

Dnešek je oslavou Evropského dne tísňové linka 112. Čtyřiadvacet hodin denně a sedm dní v týdnu nejsou ve střehu pouze profesionální hasiči na stanicích, ale také operátoři  HZS Královéhradeckého kraje. V roce 2018 přijali 123 186 tísňových hovorů, což odpovídá průměrnému počtu 338 hovorů za den.

Při příležitosti Evropského dne tísňové linky 112 tímto operátory zkráceně představujeme. Kromě obvyklých oznámení o požárech musí umět komunikovat i s osobami, které poněkud vybočují z hranice běžné telefonické konverzace.

Například volá oznamovatelka hospitalizovaná v nemocnici: „Dostanu se do nebe nebo do pekla? Dopustila jsem se hříchu a chci, aby mě někdo vyslyšel… Pošlete mi SMSkou číslo na linku naděje Ježíše Krista. Půjdu do pekla nebo do nebe?“  Nicméně následující zvukový záznam vypoví o náročnosti této profese víc než dost.



O další příklady taky není nouze. Volal muž, který měl pocit, že v jeho bytě se prochází spousta lidí. Po dohodě s operátorem zkusí volající byt projít. „Prošel jsem to a nikdo tady není, já jsem měl nějaký sen…“

Tohle rozum nebere. Dobrovolný hasič zneužíval tísňovou linku

Závěrem ještě jedna kuriozita: Žena volá o pomoc, protože jí vlétl otevřeným oknem do pokoje netopýr. Dle svého sdělení  je úplně vyřízená a neví, co má dělat. Aby se před netopýrem schovala, utekla i se psem na chodbu. Bojí se jít zpátky…

(pšt, hasicskelisty.cz, zdroj a foto: HZS Královéhradeckého kraje)