Ve Středočeském kraji loni ubylo tísňových hovorů. Zlomyslných je stále dost

Opilci, děti, omyly

Ve Středočeském kraji bylo v roce 2018 odbaveno 316 473 tísňových hovorů. V meziročním porovnání jde o pokles o téměř 67 000 hovorů. Přibližně 13 procent hovorů bylo směrováno na linku 150 a 87 procent na linku 112.

Jeden operátor odbavil za jednu dvanáctihodinovou směnu průměrně 144 hovorů. Z uvedeného celkového počtu volání bylo k dalšímu řešení předáno pro hasiče, policii nebo zdravotnickou záchrannou službu pouze 39 866 událostí, což je necelých 13 procent.



Jedním z nejpalčivějších problémů při příjmu tísňových volání jsou dlouhodobě zlomyslná volání. Tak je definováno každé volání, které neslouží k oznámení události v případech, kdy je ohrožen život, zdraví, majetek nebo veřejný pořádek.

Oslava narozenin tísňové linky 112 v kladenském Centralu se povedla (VIDEO)

Operátoři se v těchto případech setkávají s náhodným vytočením tísňových linek, omyly, dotazy nebo stížnostmi nesouvisejícími s tísňovým voláním. Velkou část tvoří také telefonáty lidí pod vlivem alkoholu nebo dalších návykových látek.

Žerty dětí i skutečné případy zlomyslného zneužití k vyvolání planého poplachu rovněž nejsou výjimkou. Zlomyslná volání tvoří více než 80 procent všech hovorů na linky 112 a 150!

(pšt, hasicskelisty.cz, zdroj a foto: HZS Středočeského kraje)