Německému zmatenému řidiči pomohl eCall, havaroval v Čechách

Operátor se zorientoval velmi rychle

Včera v noci došlo v okrese Klatovy k automatickému tísňovému volání z havarovaného vozidla tzv. eCallu.  

Vozidlo sjelo z komunikace a zřítilo se na cestu, která v místě nehody pod komunikací podchází.

Jednalo se o naprosto ukázkový případ eCall, protože řidič nebyl schopen najít telefon a sám si přivolat pomoc. Navíc se jednalo o cizince, pro kterého by bylo těžké popsat, kde se přesně nachází a nehoda se navíc stala v noci.



Díky eCall znal operátor, který ho přijal, okamžitě polohu havarovaného vozu a bez prodlení vyrážela na místo také Policie ČR a Zdravotnická záchranná služba.

Hasiči na místě provedli protipožární opatření a likvidaci úniku provozních kapalin. Zraněný řidič byl předán Zdravotnické záchranné službě.

Co vše musí operátoři zvládnout? Třeba žádost na linku naděje Ježíše Krista

Jak eCall funguje? V případě dopravní nehody zahájí palubní zařízení eCall ve vozidle tísňové volání, prostřednictvím kterého dojde ke spojení s telefonním centrem tísňového volání 112.

Právě jednotné evropské číslo tísňového volání 112 je stejně jako ve všech státech Evropské unie dostupné a zdarma i v České republice, umožňuje zavolat pomoc zdravotnické záchranné služby, policie či hasičů s určením polohy volajícího pomocí jediné tísňové linky.

(pšt, hasicskelisty.cz, zdroj a foto: GŘ HZS ČR)