Ve čtvrtek 15. prosince od ranních hodin zasahovali hasiči v obci Ostravice u nehody bagru, jeho řidič byl zraněn.
Událost byla na tísňovou linku ohlášena necelých patnáct minut po osmé hodině ranní, původně jako zásah s nutností vyproštění osob. Zraněného bagristu se však podařilo dostat z kabiny převráceného stroje ještě před příjezdem profesionální jednotky ze stanice Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) ve Frýdku Místku a dobrovolných hasičů z obcí Staré Hamry a Frýdlant nad Ostravicí. Postarala se o něj záchranná služba.
Bagr zůstal ležet na břehu řeky Ostravice, úniku hydraulického oleje z nádrže se podařilo pohotovým pracovníkům zabránit - firma provádějící práce u řeky měla navíc na vodním toku již delší dobu položeny norné stěny. Hasiči k bagru položili úkapové korýtko a okolí zasypali sorbentem.
Vzhledem k poloze bagru a hrozbě úniku jak hydraulického oleje, tak nafty, se velitel zásahu rozhodl odčerpat zbývající množství látek z nádrží a povolal na místo chemický automobil. S použitím membránového čerpadla z jeho výbavy hasiči dostali naftu i hydraulický olej mimo stroj do připravených nádob.
K vyproštění bagru byla povolána dvojice vyprošťovacích automobilů Tatra 815 ze stanic HZS MSK v Novém Jičíně a Havířově a spolu s nimi i automobilový jeřáb a pojízdná dílna ze stanice HZS MSK v Ostravě-Zábřehu.
Bagr se při nehodě sesunul pod pilíř a nebylo ho tak možné postavit na kola pouhým převrácením zpět. Hasiči jej nejdříve museli popotáhnout mimo těleso pilíře a následně vyprostit přes kladku. K tomu využili jak navijáky obou tatrovek, tak automobilový jeřáb.
Po dobu vyprošťování - tedy přibližně na 2 a půl hodiny - musela být uzavřena silnice I/56 za obcí Ostravice ve směru na Staré Hamry. Zásah byl ukončen krátce po čtrnácté hodině, stroj si převzal zástupce majitele firmy.
Informoval Jakub Kozák, tiskový mluvčí, HZS Moravskoslezského kraje.
Událost byla na tísňovou linku ohlášena necelých patnáct minut po osmé hodině ranní, původně jako zásah s nutností vyproštění osob. Zraněného bagristu se však podařilo dostat z kabiny převráceného stroje ještě před příjezdem profesionální jednotky ze stanice Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) ve Frýdku Místku a dobrovolných hasičů z obcí Staré Hamry a Frýdlant nad Ostravicí. Postarala se o něj záchranná služba.
Bagr zůstal ležet na břehu řeky Ostravice, úniku hydraulického oleje z nádrže se podařilo pohotovým pracovníkům zabránit - firma provádějící práce u řeky měla navíc na vodním toku již delší dobu položeny norné stěny. Hasiči k bagru položili úkapové korýtko a okolí zasypali sorbentem.
Vzhledem k poloze bagru a hrozbě úniku jak hydraulického oleje, tak nafty, se velitel zásahu rozhodl odčerpat zbývající množství látek z nádrží a povolal na místo chemický automobil. S použitím membránového čerpadla z jeho výbavy hasiči dostali naftu i hydraulický olej mimo stroj do připravených nádob.
K vyproštění bagru byla povolána dvojice vyprošťovacích automobilů Tatra 815 ze stanic HZS MSK v Novém Jičíně a Havířově a spolu s nimi i automobilový jeřáb a pojízdná dílna ze stanice HZS MSK v Ostravě-Zábřehu.
Bagr se při nehodě sesunul pod pilíř a nebylo ho tak možné postavit na kola pouhým převrácením zpět. Hasiči jej nejdříve museli popotáhnout mimo těleso pilíře a následně vyprostit přes kladku. K tomu využili jak navijáky obou tatrovek, tak automobilový jeřáb.
Po dobu vyprošťování - tedy přibližně na 2 a půl hodiny - musela být uzavřena silnice I/56 za obcí Ostravice ve směru na Staré Hamry. Zásah byl ukončen krátce po čtrnácté hodině, stroj si převzal zástupce majitele firmy.
Informoval Jakub Kozák, tiskový mluvčí, HZS Moravskoslezského kraje.
(rp,hasicskelisty.cz,foto+video:hzs msk)