V Brně se během úterního dopoledne uskutečnilo cvičení složek IZS v novém tramvajovém tunelu.
Cvičení simulovalo požár tramvajové soupravy po technické závadě uvnitř nového více jak 600 metrů dlouhého tunelu vedoucího ke Kampusu. Vzhledem k množství kouře nebyl řidič schopný vyjet z tunelu ven a tramvaj zůstala stát přibližně v polovině tunelu. Ve voze bylo tou dobou několik desítek cestujících, kteří se začali samovolně evakuovat. Několik z nich se však při tom nadýchalo kouře a skončilo v péči posádek ZZS.
Hasiči se během cvičení museli vypořádat jednak se simulovaným požárem soupravy a současně se záchranou osob. Operační středisko vyhlásilo 2. stupeň požárního poplachu a na místo vyslalo 9 hasičských jednotek se 14 vozidly a téměř 50 hasičů.
Cvičení mělo mimo jiné prověřit funkčnost požárně bezpečnostních zařízení tunelu včetně elektrické požární signalizace, ověřit spolupráci jednotlivých složek IZS a jejich spojení. Na závěr se hasiči seznámili s dispozičním řešením tunelu a přilehlých objektů.
Zásahy v tunelech nepatří mezi časté typy událostí. V případě požáru se však jedná o náročné a nebezpečné zásahy s ohrožením často velkého počtu osob. Pravidelně se proto hasiči cvičí i v dalších brněnských tunelech určených pro silniční dopravu.
Informoval Jaroslav Mikoška, tiskový mluvčí HZS Jihomoravského kraje.
Cvičení simulovalo požár tramvajové soupravy po technické závadě uvnitř nového více jak 600 metrů dlouhého tunelu vedoucího ke Kampusu. Vzhledem k množství kouře nebyl řidič schopný vyjet z tunelu ven a tramvaj zůstala stát přibližně v polovině tunelu. Ve voze bylo tou dobou několik desítek cestujících, kteří se začali samovolně evakuovat. Několik z nich se však při tom nadýchalo kouře a skončilo v péči posádek ZZS.
Hasiči se během cvičení museli vypořádat jednak se simulovaným požárem soupravy a současně se záchranou osob. Operační středisko vyhlásilo 2. stupeň požárního poplachu a na místo vyslalo 9 hasičských jednotek se 14 vozidly a téměř 50 hasičů.
Cvičení mělo mimo jiné prověřit funkčnost požárně bezpečnostních zařízení tunelu včetně elektrické požární signalizace, ověřit spolupráci jednotlivých složek IZS a jejich spojení. Na závěr se hasiči seznámili s dispozičním řešením tunelu a přilehlých objektů.
Zásahy v tunelech nepatří mezi časté typy událostí. V případě požáru se však jedná o náročné a nebezpečné zásahy s ohrožením často velkého počtu osob. Pravidelně se proto hasiči cvičí i v dalších brněnských tunelech určených pro silniční dopravu.
Informoval Jaroslav Mikoška, tiskový mluvčí HZS Jihomoravského kraje.
(rp,hasicskelisty.cz,foto+video: HZS JMK)